time

Köpekler Hakkında Genel Bilgi

23 - Mart - 2017

Köpekler Hakkında Bilinmesi Gereken Pratik Bilgiler

1. Tüylerini tarayın. Köpeklerin çoğu fırçalanmaktan hoşlanır. Köpeğinizi fırçalayarak hem kürkünün sağlıklı olmasını sağlarsınız hem de aranızda bir bağ gelişir.

2. Köpekler de üşür. Köpeğinizin bir kürkü olması, soğuk havalarda dışarıda durmaya dayanabildiği anlamına gelmez. Onu bahçede kulübesiz bırakmayın.

3. Giydirin. Küçük köpekler ve tüysüz cinslerin soğuk havalarda giydirilmesi gerekmektedir.

4. Zaman ayırın. Köpeğinizi her gün uzun yürüyüşlere çıkarmak için belli bir zaman ayırın. Günde en az iki kez dışarıya çıkmasını sağlayın.

5. Eğitim şart, Köpeğinizi eğitirken emirleri el hareketleri ve jestlerle birlikte verirseniz, öğrenmesi daha kolay olacaktır.

6. Tasmasını çıkarmayın. Köpeğinizin tasması her zaman boynunda olmalıdır. Tasmasında adı, sahibinin ismi ve iletişim bilgileri bulunmalıdır.

7. İlginizi gerektirir. Köpeğinizin size bağlanması için bolca zaman geçirmeniz gerekmektedir.

8. Pirelere savaş açın. Köpeğinizin pirelerden uzak bir yaşam sürdürebilmesi için veterinerinizin size verdiği bakım planından şaşmamalısınız.

9. Metal kap kullanırken Metal su kapları kış aylarında dışarıda donabilir ve köpeğinizin dili kaba yapışabilir; yaz aylarında ise aşırı derecede ısınabilir ve köpeğinizin dilini yakabilir.

10. Köpekler, dişlerinizi gösterdiğiniz için gülümsemeyi agresiflik göstergesi olarak algılayabilirler.

11. Yavru köpekler kör, sağır ve dişsiz doğarlar.

12. Dalmaçyalı cinsi köpekler doğduklarında tamamıyla beyazdırlar, siyah lekeleri sonradan oluşur.

13. Antik Yunan düşünürü Platon “Köpekler bir filozofun ruhuna sahiptir” demiştir.

14. Köpekleri sevmenin tansiyonu düşürdüğü ispatlanmıştır.

15. Yapılan bir araştırmaya göre, köpek sahiplerinin %338242;ü köpekleriyle telefonda konuştuklarını ya da telesekretere mesaj bıraktıklarını söylemiştir.

16. Köpekler 2-3 yaşında bir çocuğun zekasına sahiptir.

17. Köpekler 150 ila 200 kelime öğrenebilir, kelimelerle aynı anlama gelen el hareketlerini de hafızalarına kazırlar.

18. Köpeklerin dillerinde yaklaşık 1700 tat alma organı vardır. İnsanlarda bu sayı yaklaşık 9.000'dir.

19. Havadaki küçük kimyasal damlacıkları koklayabilmeleri için köpeklerin burunlarının ucu ıslaktır.

20. Köpekler insanlardan 1000 kat daha iyi koku alır. İnsanların koku alma hücreleri 5 milyonken, köpeklerinki 2.200 kadardır.

E-Bülten

BoluWebOnline Web Site Kurulum Hizmetleri